By SeRpeN_20220806
Парламентарі пропонують уточнити питання підпорядкування діяльності судових експертів, закріпити підстави притягнення судового експерта до дисциплінарної відповідальності та види дисциплінарних стягнень.
Зокрема, забезпечення організаційно-управлінських засад діяльності судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ, покладається на Міністерство юстиції. Порядок здійснення контролю щодо судово-експертної діяльності державних спеціалізованих установ та судових експертів, які не є працівниками державних спеціалізованих установ, визначається в межах повноважень міністерствами та іншими державними органами, що здійснюють організаційно-управлінське забезпечення судово-експертної діяльності.
Тобто розширюються сфера регулювання через інші державні органи.
Також розписується порядок розгляду питань щодо дисциплінарної відповідальності судового експерта.
Так, дисциплінарним проступком є: 1) самостійне збирання матеріалів, які підлягають дослідженню, а також самостійний вибір вихідних даних для проведення судової експертизи; 2) проведення судової експертизи судовим експертом, який є працівником державної спеціалізованої установи, без письмового доручення його керівника у разі призначення (замовлення) проведення судової експертизи державній спеціалізованій установі; 3) передоручення проведення судової експертизи іншій особі з порушенням встановленого законодавством порядку; 4) порушення без поважних причин вимог законодавства щодо строків проведення судової експертизи; 5) вирішення питань, які виходять за межі кваліфікації судового експерта за відповідною експертною спеціальністю, у тому числі, питань права; 6) невиконання вимог законодавства щодо організації робочого місця судового експерта, яке унеможливлює проведення незалежної, кваліфікованої та об’єктивної судової експертизи; 7) ухилення від проведення перевірки діяльності судового експерта; 8) порушення порядку зберігання та поводження з об’єктами дослідження, матеріалами справи (провадження), що призвело або може призвести до їх втрати або пошкодження; 9) застосування руйнівних методів дослідження з порушенням встановленого законодавством порядку; 10) неповідомлення в установленому законодавством порядку держателю Реєстру атестованих судових експертів відомостей щодо настання обставин, які підлягають внесенню до цього реєстру за повідомленням судового експерта; 11) порушення вимог щодо оформлення висновку судового експерта; 12) невиконання судовим експертом без поважних причин обов’язків, що стало підставою для винесення судом окремої ухвали. За вчинення дисциплінарного проступку, до судового експерта може бути застосовано одне з таких дисциплінарних стягнень: 1) попередження; 2) тимчасове зупинення права на проведення судової експертизи за відповідними експертними спеціальностями; 3) припинення права на проведення судової експертизи за відповідними експертними спеціальностями. Порядок розгляду питань щодо дисциплінарної відповідальності судового експерта визначається в межах повноважень міністерствами та іншими державними органами, що забезпечують організаційно-управлінські засади діяльності державних спеціалізованих установ та судових експертів.
Фактично, посилюються підстави, через які органи влади зможуть впливати на роботу судового експерта.
Масштабні нововведення в Закон України «Про судову експертизу»: чого очікувати судовим експертам
Про особливості судової експертизи під час війни українські фахівці розповіли в Гаазі
Парламентарі планують удосконалити організаційно-управлінське забезпеченння судово-експертної діяльності03150, м. Київ, вул. Антоновича, 172
Тел.: + 38 044 501 6988 || + 38 067 317 0222
© Київська незалежна судово-експертна установа
Всі права захищені
Powered By Impressive Business WordPress Theme